Het komt helaas af en toe voor dat een artikel niet bevalt, niet past of dat je om een andere reden wil terugsturen. Uiteraard doen we daar niet moeilijk over! Hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat.
Om de meest gestelde vraag gelijk te beantwoorden: de kosten voor een retourzending zijn voor je eigen rekening. We weten dat grote partijen vaak gratis retour aanbieden, maar helaas kunnen wij daar niet in mee gaan. We betalen relatief veel meer voor zendingen dan deze partijen en zouden de kosten in de productprijs moeten verrekenen en dat doen we liever niet! Het toesturen van een vervangend product of maat naar aanleiding van je retourzending is wel altijd voor onze rekening en dus gratis voor jou!
1. Retourformulier invullen
Bij je bestelling vind je een retourformulier dat je kunt gebruiken voor de retourzending. Ben je dit kwijt? Geen probleem, stuur ons een berichtje zodat we het je kunnen mailen! Geef op het retourformulier aan welke producten je wilt terugsturen, welke reden je hiervoor hebt én wat de gewenste actie is, bijvoorbeeld Geld retour, een andere maat óf een alternatief product. Hoe meer informatie je vermeldt hoe beter onze medewerkers je kunnen helpen!
2. Retourzending inpakken
Pak het product dat je wilt terugsturen netjes en stevig in. Indien mogelijk kun je de verpakking die wij hebben gebruikt opnieuw gebruiken. Het is erg belangrijk om de originele productverpakking niet te beschadigen of te beplakken, omdat we dit mogelijk weer aan een andere klant gaan versturen. Op deze manier verspillen we zo weinig mogelijk energie en belasten we het milieu zo weinig mogelijk. Een goede tip: gebruik een vuilnis zak en wikkel deze stevig om het product.
3. Adres op retourzending plakken
Als je de retourzending hebt ingepakt kun de onderste helft van het retourformulier gebruiken als retouradres. Hierop staat op je ordernummer zodat we bij ontvangst gelijk alle juiste informatie erbij kunnen zoeken.
4. Retourzending afgeven bij pakketpunt
Geef je retourzending vervolgens af bij een pakketpunt naar keuze. Zoals eerder vermeldt, zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening. Je bent en blijft ook zelf verantwoordelijk voor het pakket tot het bij ons is afgeleverd. Eventueel kun je er voor kiezen om het pakket verzekerd op te sturen.
5. Behandeling van retour in ons magazijn
Na ontvangst van de retour gaan we zo snel mogelijk aan de slag om deze te verwerken. Dit kan echter tot 3 werkdagen duren. Je ontvangt automatisch een e-mail zodra je retour is verwerkt.
6. Eventuele retouracties
Heb je gekozen om je geld terug op je rekening te ontvangen? Het terugboeken loopt via onze betalingsprovider Pay.nl en het kan tot 3 werkdagen duren voordat het op je rekening wordt bijgeschreven.
Het versturen van vervangende maten of producten wordt zo snel mogelijk verzorgt. Je ontvangt dan weer automatisch een Track & Trace mail. Mocht het vervangende product of maat intussen zijn uitverkocht zullen we zo snel mogelijk contact met je opnemen!